PROIECTE

Impreuna pentru cea mai buna #ScoalaPosibila

Organizație/Grup de inițiativă

Outer Edu

Scurtă descriere a proiectului

Impreuna pentru cea mai buna #ScoalaPosibila – este primul program national al Outer Edu prin care, cu ajutorul unor facilitatori, traineri, experti in proiecte educationale, intervenim in scoli de stat si le ajuta sa se transforme. Implicam activ profesorii, elevii si parinti acestora, ii punem sa lucreze impreuna si ii ajutam sa isi schimbe scoala in care invata si cresc impreuna.

Scopul principal al programului #ScoalaPosibila este de a sustine, dezvolta si ajuta oamenii dornici de implicare in schimbarea sistemica a felului in care se face educatie in scolile de stat din Romania, urmarind sa contribuim astfel la cresterea numarului de profesori, elevi si parinti constienti de resursele pe care le au deja si reunirea acestora in grupuri de lucru pentru a pune impreuna resursele avute pentru a produce o schimbare sistemica in educatia din Romania.

Programul #Scoala Posibila a inceput in februarie 2019 cu fonduri proprii si functioneaza astfel: o scoala de stat (liceu, scoala primara si/sau scoala gimnaziala) intra intr-un proces de transformare timp de un an de zile in urma unui proces de facilitare a initierii transformarii cu ajutorul unui instrument inovator de facilitare din business – LEGO (R) Serious Play (R). In prima faza, identificam nevoile grupurilor cu care vom lucra: elevi si profesori, apoi, le calsificam si incepem grupurile de lucru pe fiecare nevoie identificata pentru care le vom pune la dispozitie resursele de care au nevoie, resurse care nu sunt financiare, ci de tipul: cursuri, oameni cheie, programe de dezvoltare, legaturi cu antreprenori locali, procese de management si de coaching astfel incat cei implicati sa isi dezvolte inclusiv abilitatile de producere a resurselor financiare necesare in implementarea transformarilor propuse.

Programul este si un instrument de exersare a abilitatilor pentru viata si piata muncii precum si de stimulare a iesirii din starea de asteptare a schimbarii si de transformare in initiatorii schimbarii.

Nevoia/problema căreia îi corespunde proiectul

Contextul in care am conceput acest program de transformare sistemica a unor scoli de stat este acesta: Romania promoveaza de prea mult timp un sistem de invatamant neadaptat nevoilor noilor generatii si nu pregateste copiii pentru viitor, pentru piata muncii din 2030. Asta se datoreaza faptului ca profesorii nu dispun de meode de comunicare si metode moderne de predare pentru a-l face pe elev parte la pocesul de invatare, curricula nu este relevanta pentru elevi, spatiile fizice nu incurajeaza colaborarea si invatarea, iar majoritatea scolilor nu dispun de resursele necesare pentru a face spatiul educational si procesul de invatare atractiv.

Insa, in ultimii ani am intâlnit din ce in ce mai multi profesori din scolile de stat care isi doresc sa faca invatarea mai atractiva si relevanta dar care se simt depasiti de abilitatile de predare si comunicare. Acesti profesori chiar isi doresc sa se dezvolte profesional astfel incat sa aibe elevi motivati, care vin cu deschidere si interes la scoala, increzatori ca educatia lor este utila pentru viitorul lor. Alaturi de ei sunt si elevi si parinti dornici sa se implice in schimbare si sa contribuie la transformarea scolilor in spatii de invare bazate pe nevoile lor reale. Astfel, ne propunem sa oferim suport in acest demers celor interesati in a face shimbarile atat de necesare.

Prin facilitare, acces la specialisti si training-uri, ii sprijinim pe acestia sa creeze o comunitate, sa acceseze resursele necesare pentru a se dezvolta. Proiectul se adreseaza profesorilor, elevilor si parintilor care au dorinta de schimbare dar nu au mijloacele de a actiona sistemic si a scala transformarea dorita.

Cu fondurile adunate in cadrul acestui proiect vom continua programul national de identificare, conectare si dezvoltare a oamenilor cheie din sistemul educational de stat si care pot sa contribuie semnificativ la transformarea profunda a acestui sistem.

Rezultate dorite în urma implementării proiectului

Ne dorim ca dupa implementarea proiectului in scoala sa obtinem transformarea urmatorilor piloni:

– Spatiul fizic: crearea unor spatii de relaxare, schimbarea setup-ului claselor, pictarea salilor, crearea de spatii alternative de invatare, mobilier modular;
– Dotarea laboratoarelor;
– Crearea si implementarea unor programe de dezvoltare personala si emotionala pentru profesori si elevi;
– Facilitarea relatiei dintre elevi, profesori si parinti in vederea construirii unei comunitati in jurul scolii;
– Integrarea metodelor de predare alternativa in randul profesorilor;
– Cultivarea unei atitudini antreprenoriale: antreprenoriat social, personal si intraprenoriat;
– Identificarea persoanelor interesate de schimbare din sistem: elevi, profesori si parinti si antrenarea lor pentru a deveni changemakeri, dezvoltarea autonomiei si responsabilitatii. Astfel, ei vor impacta pozitiv mai departe mediul de care apartin.

De asemenea, ne dorim sa facilitam crearea de conexiuni intre diferitele sisteme de invatamant de stat pentru a-si oferi sprijin, a face sharing de bune practici si a crea comunitate care se sustine reciproc in acest proces de transformare.

Obiectiv financiar Swimathon

0 Lei
Fonduri atrase din totalul de 23700 Lei

  • 0
    Donații
  • 0.00 Lei
    Donația medie

Bugetul total necesar pentru implementarea proiectului

Total: 75.000ron (23.700ron de atras la Swimathon)

Durata proiectului

Februarie 2019 - Februarie 2020 - faza 1

Website organizație/proiect

https://outer.ro/

Date de contact (coordonator proiect)

Andreea Vasiliu
0744786977
andreea@outer.ro

Echipe de înotători - fundraiseri

Momentan nu există echipe înscrise.